Pieterpad dag 1

De kerkklok van Lottum slaat 4 keer; ik ben net klaar ben het opzetten van mijn tentje, heb me zojuist onledig gehouden onder de douche en de was van vandaag is ook al gedaan. Wat wil een mens nog meer.
De tocht ging boven verwachting goed. Ik heb kunnen genieten van wandelpaadjes, zo dichtbij, en toch onverwacht mooi en nog nooit gezien. Maar laten we vooraan beginnen. Om kwart over acht vertrokken naar de Rosmolen in Geijsteren, een trip van 6 km, waar ik om iets voor half tien aankwam. Daar ter plekke ontbeten en koffie gezet om vervolgens verder te lopen naar Wanssum. Loop ik lekker te genieten van optrekkende mist, vluchtende hazen (te snel om een foto te schieten), word ik aangesproken door een vent met een hete aardappel in de mond, zittend op een paard: “Zeg kaerel, je hebt wel een heel bijzondere golfkar bij je”. Gelukkig kon ik mezelf bedwingen om die vent op die merrie een hengst te geven maar bracht er nog wel uit dat het een wandelkar was waarvan het verband tussen een bal en een zak niet aanwezig is. Hij begreep de combinatie bal / zak kennelijk niet want gaf zijn merrie de sporen (of toch wel?).

Bij de C1000 in Wanssum het avondeten gehaald (spruitjes met escalope de veau) en verder langs de Molenbeek naar Meerlo. Medewandelaars zorgen wel voor vertraging; ze vinden het bijna allemaal bijzonder, zo’n kar en houden je bijna steevast aan voor een praatje. Dat haalt je gemiddelde wel naar beneden maar stimuleert aan de andere kant ook wel.

De route tussen Swolgen en Lottum is zeer aan te raden. Prachtig natuurschoon, stilte, water…… Uiteindelijk heb ik mijn overnachtingsadres bereikt in Lottum, de boerderijcamping Rozenhof. Er is hier geen WiFi, dus de foto’s komen morgen.

Dit bericht werd geplaatst in Voorbereiding. Bookmark de permalink .

2 reacties op Pieterpad dag 1

  1. Janny zegt:

    Hoi Roland, je mailtje kwam vanmorgen pas binnen. Je boft in elk geval met het weer. Ik hoop dat je niet al te lang hebt moeten wachten voor je spruiten en je varkenslapje gaar waren. Ik weet dat je de reacties van alle mensen wel leuk vind, geniet ervan! XXX

    Like

  2. Gijs Jeuken zegt:

    Goed bezig Roland. Nu mogen wij als thuisfront meegenieten van jouw verhalen. Zeker leuk!!!

    Like

Geef een reactie

