Aan de grens

Aan de grens, dat is het letterlijk en figuurlijk vandaag. De boerderijcamping “Aan de Grens” waar ik mijn tentje heb opgezet ligt aan de rijksgrens tussen Swalmen en Bruggen. Figuurlijk waren de 34km van vandaag ook aan de grens; veel verder had niet gekund, daarvoor ben ik nu nog te veel ongeoefend. En tenslotte, hoe haal je het in je hoofd om op een Duitse Feestdag door Venlo te lopen; ook dat was extra vermoeiend.

Hoe was het ook al weer?

Hoe was het ook al weer? Iets toch met twee dezelfde medeklinkers achter elkaar? Helaas, (Rijks)waterstaat, je maakte de verkeerde keuze: het is “gesperrt”

 Bijzonder aantrekkelijk was deze etappe niet. Letterlijk door de velden en tussen de winterharde koeien door, je kent ze wel die ruig behaarde beesten die niet voor jou aan de kant gaan. Tot aan de stad, dan de stad door, hetgeen ongeveer twee uur kost en vervolgens door eeuwige naaldbossen op de grens tussen Duitsland en Nederland. Elk plaatje lijkt dan op de vorige, dus weinig foto’s gemaakt vandaag. A propos foto’s: vandaag heb ik WiFi dus de foto’s zijn op Flickr gezet. Weliswaar in het verkeerde album (dus niet in Pieterpad) maar in Photostream.(Dit is inmiddels verholpen; de foto’s staan nu allemaal in het Album Pieterpad)

Morgen langs de Swalm naar Echt, dat beloofd een mooiere etappe te worden.

Dit bericht werd geplaatst in Voorbereiding. Bookmark de permalink .

Een reactie op Aan de grens

  1. Janny zegt:

    Hoi Roland, het is maar goed dat ik niet meeloop, dan zou de route nog langer duren met al mijn ge-fotografeer. Het weer heb je in elk geval wel mee en ik wens je vandaag weer veel wandelplezier. Liefs xx

    Like

Geef een reactie

