Dag 21: The Longest Day

18 augustus 2015
Sezanne – mery sur Seine
37,8km, 9 uur 25 minuten
totaal: 528,1 km
25 °C zwaarbewolkt
image

Een “wilde” slak

Vanmorgen vroeg hebben we afgesproken om gedurende de dag te bezien of we de etappe naar Anglure, zo’n 22 km, zouden kunnen verlengen. We wilden eigenlijke iets meer opschieten maar dat was afhankelijk van het landschap – met name het aantal heuvels – dat we moeten doorkruisen. Het begin was onmiddellijk ongunstig: zo’n 50 meter omhoog, direct na de camping. Maar vervolgens kwamen we in een bos dat tamelijk egaal was. Ik had mijn fototoestel in de aanslag om eventueel voorbij razend wild op de gevoelige plaat te kunnen vastleggen, maar enkele wild dat we daar onderweg tegenkwamen hadden we nog met een Camera Obscura kunnen fotograferen.

Na het bos liepen we ook nog door een immense appelboomgaard; ik denk dat ze daar cider van maken want ik kan me anders niet voorstellen dat je zo’n enorme boomgaard op een heuvel in ere houdt. We daalden daarna langzaam af via een groot aantal wijngaarden en kwamen tenslotte in Sandoy uit. Omdat ons brood op was, vroeg ik een vrouw die haar hond uit liet of er een bakker in het dorp was. Neen, die was er niet, maar spontaan gaf ze aan dat de plaatselijk kroeg er een depot de pain, een verkooppunt van brood op na hield. Op mijn vraag of het café op dat tijdstip – het was nog voor 9 uur ’s morgens – wel open was, trok ze een gezicht van “wat denk je wel, anders zou ik jou dat toch niet aanraden”. Kort en goed, we hadden een baguette om te kunnen eten.

image

Sanoye; de dorpspomp

imageNa de afdaling van de heuvels van Sezanne, werd het een zeer eentonig landschap; korenvelden, ietwat glooiend en een strakke weg. Het glooiende liet zelfs gaandeweg ook steken vallen; op een gegeven moment zei ik tegen Mathieu “ik wist niet dat Frankrijk ook zulke platte delen had” .

imageIn Anglure hebben we even op een terras gezeten om te bepalen wat we nu zouden doen; bivakkeren (in het wild staan) of door naar de volgende camping die op 10 km afstand zou liggen. We kozen voor het laatste. De afstand bleek bijna 15 km te zijn, maar uiteindelijk kwamen we in Mery sur Seine aan. Morgen vol frisse moed naar Troyes, ook een dikke 30-er.

image

Dit bericht werd geplaatst in Santiago de Compostella. Bookmark de permalink .

2 reacties op Dag 21: The Longest Day

  1. Maarten Adolfsen zegt:

    Hallo Roland en Mathieu,
    Ik volg jullie op route naar Santiago nu 3 weken. Heel interessant. Ben zelf een liefhebber van wandelen in de bergen en het is dat mijn kennis van de Franse taal abominabel slecht is anders zou ik zo’n reis zeker ambiëren. Wellicht krijg ik de kriebels nog. Hoe gaat het met jullie onderling? Kan me voorstellen dat je op een gegeven moment wat uitgesproken raakt (of juist niet)? Afijn, ik wens jullie, zittend op een heel relaxte werkstoel vanachter mijn pc een bon voyage, geniet van de natuur en de mensen.
    Tot lezens, hartelijke groet, Maarten Adolfsen.

    Like

    • rzwiebel zegt:

      Hallo Maarten, leuk je dat je ons vanuit je werkplek volgt. Tussen ons tweeën gaat het goed, wij zijn inmiddels aan elkaars onhebbelijkheden gewend geraakt en maken daar geen woorden meer aan vuil. Bovendien, we hebben een verschillend wandeltempo; ik met mijn lange benen wat sneller dat Mathieu, zodat we onderweg weinig met elkaar praten, en ik vaak even moeten wachten tot Mathieu weer bijgeraakt is. Een voettocht door Frankrijk kan ik je altijd aanraden; je komt veel gelijkgestemden tegen en tegenwoordig spreken ze in Frankrijk, vooral de jongeren, ook Engels.

      Like

Geef een reactie

