Dag 41: Je suis le Maire…….

8 september 2015
La Souterraine – Marsac
23,7 km, 6 uur
totaal: 1043,8 km
21 °C zonnig

Hoewel heel erg goed geslapen vannacht want om 9 uur gisterenavond gingen de ogen dicht om voor het eerst iets over vieren weer open te gaan omdat ik naar de wc moest, waarna onmiddellijk weer ingeslapen tot kwart voor zeven, voelde ik mij vanmorgen bij het opstaan erg brak. ’t Was mijn dag zeker niet! De start ging heel moeilijk, bij elk heuveltje kwam ik hondsmoe boven en ik kon de oorzaak niet aanwijzen. Mathieu zei “je hebt van die dagen” , maar ik had ze nog niet meegemaakt. Na 6,5 km bereikten we St. Priest la Feuille, een klein dorpje boven op een heuvel en daar hebben we bij een auberge koffie gedronken. Daarna ging het een stuk beter, misschien ook wel omdat het landschap hier prachtig is. Rustig golvend, niet al te gek op en neer, en vredig grazende Limousin koeien. Af en toe wordt je getroffen door prachtige vergezichten.

imageDe weg was prachtig om te lopen; goed geasfalteerd, bijna geen verkeer en het was ook nog eens prachtig wandelweer. Wat wil een mens nog meer.

imageRond de middag kwamen we in Chamborand aan, zo’n 8 kilometer voor ons einddoel van vandaag. We wilden bij de kerk onze lunch nuttigen, maar daar was geen bankje of iets dergelijks en dus liepen we een stukje het door uit om langs de kant van de weg onze koffie te maken en de boterhammen op te eten. Net toen we daar mee klaar waren, stopt er een auto naast ons, stapt een man uit die ons netjes een hand komt geven met de mededeling “je suis le maire” (ik ben de burgemeester), en die ons aanraadt om een klein stukje een zijweggetje af te lopen, want daar hebben ze een prachtige overdekte picknick-plaats. Jammer, zeiden we in koor, net te laat. Aan het vlaggetje van Santiago had ie al gezien waar de tocht naar toe ging, maar hij wilde ook nog wel weten waar we vandaan kwamen. Bij het afscheid wenste hij, zoals gebruikelijk, ons “Bonne route”.

imageEen dik uur later kwamen we op de camping aan, die net voor Marsac ligt. Mathieu ging zijn tent opzetten en paste op de spullen, ik ging door naar Marsac voor de noodzakelijke boodschappen om na een uurtje bepakt en bezakt terug te keren. Morgen op de route is er geen supermarkt, dus moesten er boodschappen voor 2 dagen gedaan worden. Toen ik terug kwam stond Mathieu te praten met wat naderhand bleek een Nederlands stel te zijn, ook onderweg naar Santiago, maar dan in heel, heel veel etappes. Ze waren al een paar jaar bezig en waren nu in Marsac gekomen. Volgend voor- en najaar lopen ze weer verder en hopen dan in St. Jean Pied de Port aan te komen om dan een jaar verder hun route in Spanje weer op te pakken. Kijk, zo kan het natuurlijk ook.

image

Achter ons het Nederlandse stel, nou ja de auto en de tent.

Morgen naar Ambrazac, iets heuvelachtiger dan vandaag, om de dag erna door te lopen naar de grote stad: Limoges.

Dit bericht werd geplaatst in Santiago de Compostella. Bookmark de permalink .

5 reacties op Dag 41: Je suis le Maire…….

  1. Willeke zegt:

    Met veel plezier lees ik jullie blog ! Gefeliciteerd met de eerste 1000 kilometer 😇
    Hou vol 😎

    Like

    • rzwiebel zegt:

      Dank, dank, dank. Allen die ons een warm hart toedragen en ons succes wensen voor de volgende 1000 km. We doen ons best. En hoewel het niet uit onze berichten blijkt, neem van mij aan dat we er af en toe best een beetje doorheen zitten. Dan kijken we terug op wat we al bereikt hebben en vooral niet op wat er misschien nog komt! Jullie berichten en reacties doen ons goed en helpen ons; zij zijn een waarlijke steun in de rug.

      Like

  2. P.Driessen Meerssen. zegt:

    Hoi mathieu en Roland .geweldig de 1000 km .Jullie zijn ongeveer halverwege geweldig
    wij houden iedere dag jullie belevenis bij.
    Groetjes Piet en Annie uit meerssen
    i

    Like

  3. Janny zegt:

    Ik wens jullie: une journée en soleillée.

    Like

  4. Herman Kusters zegt:

    Met veel plezier lees ik elke dag jullie belevenissen. Ik kijk er zelfs na uit……Hoe eenvoudig kan iets groots zijn!!! En hoe groots kan iets eenvoudig zijn….chapeau (x) voor jullie allebei!!!
    Ruim 1000 km. Een prestatie waar je trots kunt zijn. Bon route et a demain.

    Like

Geef een reactie

