Dag 42: Bivak in Rázes

9 september 2015
Marsac – Rázes
28,7 km, 7 uur
totaal: 1072,5 km
27 °C zonnig

Ochtendzon over de Dordogne

Je merkt dat het later in het jaar wordt; om kwart voor zeven is het nog donker. De vogeltjes wekken je eerst vanaf zeven uur en dus staan we weer wat later op. Het heeft geen zin om in het donker je tent op te breken, en haast hebben we eigenlijk ook niet. Dus was het vanmorgen iets na half negen toen we onze Wheelie’s omgespten en op weg gingen. Ik moet zeggen, het werd een zware etappe. Heel veel klimmen en dalen en gisteren hadden we al besloten om van ons originele pad af te wijken en uit wijken naar Rázes; daarmee vermeden we de Col de la Roche, een klim van 100 m omhoog en onmiddellijk ook weer naar beneden. Maar goed, wij hebben ze ook wel gehad hoor; een stuk weg van 4 km lengte alleen maar omhoog, waardoor we die 100 m ook wel hebben gehaald.

Het blijft prachtig: koe en kalf tezamen in een weiland

Na 11 km hebben we gelunched in Lauriette en daar was gelukkig een pin-automaat; beiden raakten we door ons cash-geld heen en dat is toch lastig. Je kunt slecht een kop koffie met een credit-card betalen, hoewel de Fransen dat heel gewoon vinden. Vervolgens hebben we 4 km lang geklommen om daarna redelijk vlak tot op 2 km voor Rázes uit te komen. Ook daar weer steil omhoog en na een kleine 3 kwartier nestelden we ons op het terras. Van de plaatselijk uitbater kregen we te horen dat de camping gesloten was; er was er nog een, die was wel open, maar die was bijna 10 km verder. Daar hebben we hartelijk voor bedankt; we hebben bij haar water getankt voor een bivak en zijn een stukje terug gelopen. Daar had ik nl een prachtige bivak-plek gezien.

imageAldaar aangekomen kregen we de eigenaar van het grondstuk ook nog te pakken en met diens toestemming staan we hier vannacht. We hebben op campings slechtere plekken gehad. Morgen naar Limoges en dan een rustdag.

Onze bivakplek in de achtertuin

Dit bericht werd geplaatst in Santiago de Compostella. Bookmark de permalink .

2 reacties op Dag 42: Bivak in Rázes

1. Janny zegt:

Idd, een prachtig plaatje die koeien met hun kalveren. Slaap lekker en veel wandelplezier morgen! XXX

2. Camille zegt:

Hallo heren,
    Een mooi plekje hebben jullie gevonden. Alvast een goede nachtrust en een goeie tocht morgen.